visual identity
SomoSOMO doet onderzoek naar multinationals. Onafhankelijk, feitelijk, kritisch en met een duidelijk doel: een wereld waarin het publieke belang zwaarder weegt dan bedrijfsbelangen.
Actiegericht onderzoek legt de impact en ongekende macht van multinationals bloot. Somo werkt samen met honderden organisaties over de hele wereld, en zorgt ervoor dat informatie daar aankomt waar deze de meeste impact heeft: in lokale gemeenschappen, bij maatschappelijke organisaties, rechtszalen, media en politici.
De bestaande identiteit van Somo voldeed onvoldoende om de doelgroepen te bereiken. Deze was vooral op printuitingen gebasseerd. De vraag aan Sazza: ontwikkel een nieuwe visuele identiteit die helder, boeiend, toegankelijk en online communiceert om de doelgroepen beter te bereiken.
Na het winnen van de pitch volgde een archetypeworkshop met Somo-ers van het eerste uur om erachter te komen wie Somo is. Daarbij keken we ook naar de huidige uitstraling. Wat ligt er nu, wat gaan we anders doen? Ook schreef iedereen een elevator pitch en een tagline. De uitkomst was: een rebelse wijze die onthult, vragen stelt, onderzoekt en confronteert.
Heldere infographics, schokkende cijfers en satirische illustraties tonen misstanden in de wereld aan die iedereen wakkerschudt.