En wat doe jij?
CNV ConnectiefCNV Connectief vroeg SAZZA een campagne te ontwikkelen die aansluit bij hun aangescherpte ambitie. CNV is als je collega op je werk, die naast je staat. Als je tegen struikelblokkken aanloopt, voor moeilijke keuzes staat of met een dilemma in je maag zit. Menselijk en gelijkwaardig.
We ontwikkelden een gefaseerde campagne die startte door de dialoog aan te gaan met werkend Nederland. We bedachten een straatinterventie om het werkgeluk in Nederland te peilen met een levende infographic. Twee deuren verschenen op allerlei zichtbare plekken in het land, met daarboven de vraag: Ben jij gelukkig in je werk? Van Groningen, Almelo, Deventer, Eindhoven, Maastricht, Rotterdam, Utrecht, Amsterdam tot Lutjebroek. Het publiek kon haar stem laten horen door “ja” of “nee” te kiezen. De tellers boven de deuren maakten het werkgeluk meetbaar en inzichtelijk van Groningen tot Maastricht.
Met de input van de interventie verwerkten we in de volgende fase verschillende stellingen, die ook weer op straat en op social media verschenen. Stellingen die onmogelijke keuzes in zich hebben. Stellingen waar iedereen mee te maken krijgt in het werk en het antwoord niet voor de hand ligt. Stel: je collega gaat naar zijn gezin, maar jij moet voor de derde avond overwerken… En wat doe jij? De oplossing is niet eenduidig. Daarna verwijst de campagne het publiek door naar CNV. Samen kijken wat de beste oplossing is voor jouw wens of situatie.
We ontwikkelden een levende infographic in de openbare ruimte, socials, posters, het dilemmaspel, website, radiospots en een member-get-member pakket waarin huidige leden werden uitgenodigd nieuwe leden te werven.