Skip to: Wervingscampagne ‘Sint zoekt je’

sazza website

Wervingscampagne ‘Sint zoekt je’

Wervingscampagne ‘Sint zoekt je’

Wervingscampagne ‘Sint zoekt je’

Sinterklaas speelt de hoofdrol in deze wervinscampagne voor Sanquin Bloedbank.

Bloeddonors
Er is grote behoefte aan meer bloeddonors. Sanquin, de organisatie die de bloedvoorziening in Nederland verzorgt, heeft SAZZA gevraagd een wervingscampagne rondom vijf december te ontwikkelen en uit te voeren. Het doel van deze campagne is minimaal 4.000 nieuwe donoren te werven. Voor deze campagne wordt de betrokkenheid van huidige donors ingezet om nieuwe donoren te werven. Daarnaast spelen wij in op de vrijgevigheid rondom het Sinterklaasfeest.

Aanpak
De goedheiligman zelf werd logischerwijs ingezet voor het campagneconcept. Sinterklaas geeft alle kinderen graag wat zij het allerliefste willen hebben, maar bloed kan hij niet geven. Daarom is hij door heel Nederland naarstig op zoek naar bloeddonors. SAZZA bedacht een gepersonaliseerde video-campagne, waarbij donors eerst een persoonlijke video per mail ontvangen, waarin de Sint hen op humoristische wijze oproept om te helpen met de zoektocht naar nieuwe donors. De ontvangers van de mail kunnen vervolgens zelf een gepersonaliseerde video maken en doorsturen naar mensen om hen te vragen donor te worden. Kijk op: sinthierbenik.brandspanking.nl

Resultaat
Wij ontwikkelden vier gepersonaliseerde campagne video‚Äôs van concept, tot scenario, styling, casting en realisatie. Deze video’s zijn te vinden op de bijbehorende (responsive) campagne website. Binnen enkele weken werden er duizenden nieuwe donoren ingeschreven bij Sanquin.

 

Creatief team
concept, art direction, styling: SAZZA
regie: Buro Zip
scenario: Yim Brakel
fotografie: Aatjan Renders
technische realisatie gepersonaliseerde video’s: Brandspanking
visagie: Esther Goldstein
acteur Sinterklaas: Frans Stam

Back To Top