Powerbank
SanquinDe kracht van plasma, geef het door! In de Powerbank kan iedereen iemand helpen door plasma te doneren.
Bloedplasma
De vraag naar bloedplasma neemt wereldwijd toe. Om alle patiënten te kunnen helpen is er meer plasma nodig, en dus meer donors. Om meer plasmadonors te werven heeft Sanquin een afnamelocatie geopend specifiek voor het geven van plasma. Sanquin gaf SAZZA de opdracht voor de conceptontwikkeling van het interieur en een promotiecampagne voor deze Powerbank.
Creatief concept
‘De kracht van plasma, geef het door’ staat centraal in de communicatie rondom de Powerbank. Een gele grafische levenslijn visualiseert de kracht van plasma in woord en beeld. ‘Ik heb je nodig’ is het concept voor de promotiecampagne, waarbij patiëntverhalen de basis vormen. Verhalen uit het leven gegrepen, die de noodzaak en urgentie van plasma in beeld brengen. Deze verhalen worden online en offline verspreid. In de etalage van de Powerbank komen deze verhalen samen.
Resultaat
Voor de Powerbank ontwikkelden wij het overkoepelende creatieve concept, promotiecampagne inclusief wervingsvideo, diverse communicatie uitingen en het concept en de inrichting van de pilotstore in Utrecht.
Creatief team
concept, art direction: SAZZA
3D interieur ontwerp: Marcel Snijders
fotografie: Manon van der Zwaal
video regie: Buro Zip
video scenario: Yim Brakel