Skip to: Campagne ‘Free to be Me’

sazza website

Campagne ‘Free to be Me’

Campagne ‘Free to be Me’

Campagne ‘Free to be Me’

Theatrale LGBT campagnestijl omdat iedereen het recht heeft zichzelf te zijn.

Aanleiding
Wist je dat er in ongeveer zeventig landen nog steeds antihomowetten bestaan? Soms staat er zelfs de doodstraf op homoseksualiteit. Hivos gelooft in een wereld waarin ruimte is voor diversiteit. Waarin je vrij bent om jezelf te zijn en waarin je mag samenzijn met wie jij wilt. Zij steunen moedige activisten en hun organisaties die vooropgaan in de strijd voor meer acceptatie en zichtbaarheid. Hivos vroeg SAZZA een giveaway en campagnestijl te ontwikkelen om donateurs te werven voor de Free to be Me-campagne. Want hoe meer mensen opstaan tegen discriminatie, hoe sterker de positie van LHBT’ers wordt.

Aanpak
Hivos zet regelmatig straatwervers in om donateurs te werven voor de Free to be Me-campagne. Het werversteam is een betrokken groep jongeren. Zij vertellen met passie over de activisten die Hivos steunt in hun strijd voor gelijke rechten van LHBT’ers wereldwijd. Om nieuwe donateurs te bedanken voor hun aanmelding op o.a. festivals ontwikkelde SAZZA een zomerse bandana als giveaway. Het motief op de bandana doet denken aan de oud-Hollandse boerenzakdoek maar wanneer je beter kijkt zie je dat de liefde in diverse vormen ge├»llustreerd werden op deze Free to be Me bandana. Wij maakten theatrale portretten met deze illustraties als grafische elementen.┬áStraatwervers zelf stonden model voor de campagne.

Resultaat
De theatrale beelden die het thema ondersteunen worden zowel online als offline ingezet ter illustratie van deze doorlopende campagne.

Creatief team
concept, art direction: SAZZA
fotografie: Aatjan Renders
visagie: Esther Goldstein

Back To Top