Festival campagne 2017
Movies that MatterTypografische tegenstellingen visualiseren het gesprek over een duurzame samenleving in de communicatie rondom het Movies that Matter Filmfestival.
Aanleiding
Movies that Matter wil ogen openen voor mensenrechten. Zij zetten film in voor het aanwakkeren van de dialoog over een rechtvaardige wereld, de beïnvloeding van de publieke opinie en de motivering tot inzet voor mensenrechten en een duurzame samenleving. Movies that Matter vroeg SAZZA de promotiecampagne rondom het festival te verzorgen waarbij het maatschappelijk debat gevisualiseerd werd.
Aanpak
De dialoog aanwakkeren. Na een bezoek aan het Movies that Matter filmfestival ga je in gesprek, met jezelf, met filmmakers, met bezoekers of met activisten. Verhalen van over de hele wereld zijn te vinden in de vorm van film en debat. Soms is het gesprek heel letterlijk tijdens het verdiepingsprogramma. Een andere keer blijft een film je bij en vindt het gesprek zich buiten de bioscoopzaal af. Tegenstellingen trekken elkaar aan. Wij kunnen leren van het onbekende. Wij moeten met elkaar in gesprek over een duurzame samenleving voor iedereen.
Resultaat
SAZZA maakte typografische tegenstellingen die wij toe pasten op de gehele visuele communicatie rondom het Movies that Matter filmfestival. Wij maakten onder andere de festivalpromo, campagneposters, flyers, (online) advertenties, brochures en filmkrant.