Skip to: Merkboek ‘Wij’

sazza website

Merkboek ‘Wij’

Merkboek ‘Wij’

Merkboek ‘Wij’

Een merkboek waarin wij het échte gevoel van de beweging als gele draad door het boekje laten lopen.

Aanleiding
Onderzoekers van mensenrechtenschendingen, mensen die rapporten opstellen om schendingen aan de kaak te stellen, lobbyisten die met machthebbers praten, mensen die educatieve programma’s ontwikkelen, creatieve koppen die effectieve acties bedenken, mensen die meedoen aan onze schrijfacties, die handtekeningen onder petities zetten, die de media informeren, die gastlessen verzorgen, die geld inzamelen: samen vormen zij Amnesty International.

Het werk van Amnesty beschermt en versterkt mensen – van het afschaffen van de doodstraf tot het opkomen voor de vrijheid van meningsuiting, en van het beschermen van de rechten van migranten en vluchtelingen tot het strijden tegen politiek geweld en vervolging.

Amnesty International Nederland vroeg SAZZA een merkboek te ontwerpen waarin duidelijk wordt waarom Amnesty bestaat, wat de organisatie nastreeft en voor wie, waar zij in geloven, welke kernwaarden Amnesty heeft en hoe de organisatie haar ambities bereikt en hoe zij communiceren.

Aanpak en resultaat
Wij ontwikkelden een merkboek waarin we het échte gevoel van de beweging als gele draad door het boekje laten lopen. Een geel boekje. Zonder titel. Denk je aan ons, dan denk je aan vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Denk je aan vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid, dan denk je aan ons. Wij. Het wereldbeeld, de pioniers van de organisatie, de missie en ambitie en voor wie de organisatie in actie komt, komen langs in tekst en beeld. Je voelt waarom de organisatie bestaat wanneer je door het boekje bladert. En ook hoe ze in actie komen. En op de allerlaatste pagina’s staat hoe deze organisatie genoemd wordt. Amnesty International.

Voor de realisatie van dit concept structureerden wij de informatie, deden wij de beeldredactie en dit alles gaven wij vorm in een prachtig handzaam boekje.

 

Back To Top